Zientzia Zirkularra ikasturtean zehar garatzen den programa da, eta Ikertzaileen Europako Gaueko programaren parte da. Bere helburua zientzia eta teknologia gizartera hurbiltzea da, erronka global handiei irtenbideak eskainiz. Zientzia Zirkularrak egun handi horren hedapen gisa jokatzen du, esperientzia gaztetxoen geletara eramanez. Horrela, unibertsitateaz kanpoko ikastetxeetako ikasleek ezagutza zientifikoa ikasteko eta horretaz gozatzeko aukera dute, Euskal Herriko Unibertsitateko irakasle eta ikertzaileen laguntzari esker.

ENEDIren kasuan, ikastaro honetan hiru proposamenen bidez parte hartu du:

«Energia eta Historia». Hitzaldi honetan, Energiak Historian duen garrantzia erakutsiko da modu didaktikoan. Nola ez da kontzeptu moderno bat, Industria Iraultzaren hasieran sortua. Jatorrizko ehiztari-biltzaileek hornitzen zuten janaria energia zen, nekazaritzaren eta abeltzaintzaren hasierak energia biltegiratu eta kudeatu ahal izatea ekarri zuen. Bestalde, gizakiak ikusten du energia atera dezakeela ingurumenetik, eta, horregatik, errotak edo animaliak hezten ditu, garraio- edo nekazaritza-lanetan erabiltzeko. Azkenik, industria-iraultzarekin, erregai fosilen erabilerarekin, egungo energia-krisiarekin, aztertzen ari garen trantsizioarekin eta zain ditugun erronkekin amaituko da.

«Baliabide naturalen madarikazioa»: Gure gizarte-eredu ekonomikoa, mendeetatik hona, planetak eman dizkigun baliabide naturalen kudeaketaren eta erabileraren mende dago. Horiek energetikoak, mineralak edo elikadurakoak izan daitezke. Paradoxikoki, ikusten da baliabide horiek eskuratzeko aukera gutxiago izan duten gizarteak “bedeinkatuta” daudenak baino erritmo hobean hazi eta garatu direla. Hitzaldi honek modu atseginean erakutsi nahi ditu estraktibismoaren ondorioak, askotan oso negatiboak, eta ikasleek gogoeta egin ahal izatea baliabideen gehiegizko ustiapenaren, inguratzen gaituen desberdintasun sakonaren eta gure planetaren narriadura larriaren arteko harremanari buruz.

«Eraikinen energia-eraginkortasunari eta jasangarritasunari aplikatutako termografia»: Energetikoki eraginkorrak diren eraikinak lortzea da EBren helburuetako bat klima-aldaketaren aurkako borrokan. Horretarako tresnetako bat energia-auditoretzak dira. Tailer teoriko-praktiko honen helburua termografia, arlo honetan aplikatzen den tekniketako bat, eta STEM bokazioak ikasleengana hurbiltzea da. Kamera termografikoak erabiliko dira espazio baten irudi termikoak hartzeko eta, horrela, balizko zubi termikoak, hezetasunak eta infiltrazioak identifikatu ahal izateko.